Smidig orderhantering
Med Scanclouds elektroniska orderhantering kan ditt orderflöde automatiseras och förbättras. Ordermeddelandena skickas eller tas emot via våra samkörningspartners till dina mottagare eller från dina leverantörer i det format de/du vill. En automatiserad orderhantering minimerar riskerna för eventuella fel som kan uppstå om det sköts för hand idag. Dessutom får mottagaren ordern i rätt format direkt och i tid.
Det spelar ingen roll om din motpart skickar eller tar emot order i något speciellt format. Vi hanterar alla på samma sätt. Det spelar heller ingen roll om det finns ett order- eller inköpssystem som kommunicerar. Köparen lägger sin order som alltid i sitt inköpssystem och skickar den till leverantören via Scancloud Connect.
Scancloud Connect skickar automatiskt en elektronisk order i rätt format till leverantören. Leverantören bekräftar ordern och skickar sedan orderrespons och leveransbesked i sitt ordersystem. Ordermeddelanden skickas till köparen via Scancloud Connect som skickar dem vidare till köparen i rätt format.
Våra tjänster:
Orderhantering
Radtolkning
Om du har behov av att radtolka din order eller varufaktura kan vi helautomatiskt utföra det i Scancloud Connect. Det innebär en enorm tidsbesparing för dig som jobbar med inköpsorderkopplingar till dina fakturahanteringssystem.